Меню

Здоровье спорт урок английского

Конспект урока по теме «Спорт и здоровье»
план-конспект урока по английскому языку на тему

Конспект урока по теме «Спорт и здоровье»

Скачать:

Вложение Размер
konspekt_uroka_be_healthy.doc 44.5 КБ

Предварительный просмотр:

Урок английского языка в 7-ом классе

по УМК М.З.Биболетовой «Enjoy English-7»

“BE HEALTHY! KEEP FIT!”

Цель: формирование навыков монологического высказывания по теме: «Здоровый образ жизни».

  1. Развивать умение кратко высказываться в связи с предложенной ситуацией;
  2. Развивать навыки использования лексики по теме: «Здоровый образ жизни» в кратком монологическом высказывании;
  3. Развивать умение воспринимать англоязычную речь на слух с опорой на текст, извлекать детальную информацию и выражать свое понимание в требуемой форме (таблица, пропуски в тексте)
  1. Обучать чтению текста с выборочным извлечением информации;
  2. Обучать практическому использованию структуры Complex Object в устной речи;
  3. Обучать использованию лексики по теме: «Здоровый образ жизни» при выражении своей точки зрения.
  1. Пропагандировать здоровый образ жизни;
  2. Формировать негативное отношение к вредным привычкам;
  3. Формировать бережное отношение к своему здоровью.

Оборудование: ноутбук, мультимедийный проектор, карточки с заданиями для аудирования, (наглядный материал, записи для аудирования, музыка для проведения мастер-класса: представлены в презентации Power Point).

Фонетическая разминка (слайд 1)

T. – Good morning! How are you?

P3. – I’m not so bad! Thank you.

T. – And I’m glad to see you too.

T. – Who is on duty today?

T. – What date is today?

P. – Today is the …

T. – Who is absent today?

P. – All are present.

T. – Thank you. Today we continue speaking about health and keeping fit. Please, answer my question: “What should people do to be healthy and to keep fit?”

P1. – To be healthy people should do sports.

P2. – To be healthy people should eat healthy food.

P3. – To be healthy people should have the right lifestyle.

T. – Yes, I agree with you. And how do you think, what shouldn’t people do to stay healthy?

P1. – To my mind people shouldn’t watch TV and use the computer too much.

P2. – In my opinion, people shouldn’t take drugs, smoke and drink alcohol.

T. – Thank you. You are right. I’d like to say that there are some rules to be healthy and to keep fit. Would you like to know these rules? (ученики отвечают «да»). Before we start let’s remember the words. (слайд 2, 3)

T. – Well done! I’d like you to find out the rules of being healthy. I’ll help you. Please think, what do your parents make you do, and what don’t your parents allow you to do?

Ученики отвечают, используя конструкцию Complex Object, учитель заносит ответы в 2 столбика. (слайд 4)

Примерные ответы учеников:

  • My mum makes me eat more fruit.
  • My mum doesn’t allow me to eat fast food.
  • My mum makes me spend much time on the open air.
  • My mum doesn’t allow me to play computer games more than 2 hours a day.
  • My mum makes me drink hot milk in the evening.
  • My mum doesn’t allow me to eat too much.

T. – Please look at the notes on the board and try to say your own rules of being healthy.

Ученики предлагают свои правила.

T. – Please look at the rules (слайд 5, 6, 7, 8, 9) Explain how do you understand them?

Ученики объясняют по примеру ( на слайде 10) .

T. – Thank you. Now you know the rules of being healthy. And do you know what can damage your health? What is it?

P. – I think smoking, drinking alcohol, taking drugs can damage our health.

Listening in details (слайд 11)

T. – Yes you are right. The bad habits are very dangerous for your health. And now I’d offer you to fill in the table according to the tape. Find out what damage can we get having the bad habits.

Ученики слушают запись и заполняют таблицу, затем зачитывают результаты.

Bad habits are very dangerous for our health. They can damage our body and our mind greatly. There are 3 main bad habits: smoking, drinking alcohol, and taking drugs.

People who smoke always have a cough. Their teeth are yellow and skin is unhealthy. Smoking often leads to a cancer of lungs.

People who drink alcohol usually have a headache. Drinking alcohol is very bad for heart. Such people always have slow reactions, less memory and they are very aggressive.

The most dangerous habit is taking drugs. The beginners usually have unclear speech and slow reactions. They don’t live in a real world and like it. But then such people have blood and brain diseases. Taking drugs leads to the death.

Динамическая пауза (слайд 12)

T. – So now we know how to be healthy. And let’s speak about how to keep fit. Before we start let’s have a short rest. Here is a fitness instructor in our class. He’ll show us a master- class. Please stand up and listen to the instructor. Max, you are welcome! (Ученик дома готовил проведение занятия по аэробике. Выходит, становится перед классом и показывает движения под музыку, проговаривая при этом слова.)

Hands up, hands down

Shoulders left, right, turn around.

Leg up, leg down

Jump, jump, turn around.

Hands up, try touch your back.

Now jump on one leg.

Reading in details (слайд 13)

T. – Most people in the world do sports to keep fit. Read the information in the exercise 16 and find out how people keep fit. (ex.16, p.104)

T. – Now please prove the statements with the information from the text.

Listening in details (слайд 14)

T. – Now listen to the text and fill in the missing words in your cards.

Rules to keep good health

1.Running is good for your legs, for your heart and lungs.

2.Football makes your legs and body very strong.

3.Skating is also a very good way of keeping fit.

4.Get up early and go to bed early to keep fit.

5.Take a cool/cold shower every day.

6.Never smoke/take drugs to keep fit.

7.Clean your teeth two times a day.

8.Wash your hands before eating.

9.You should keep to a fruit diet.

10.You should eat more dairy products.

11.Clean the flat with the vacuum cleaner.

12.Don’t read in bed, it may be harmful for your eyes.

13.Take long walks in the open air.

14.Take enough sleep(7-8 hours)

15.Sleep with your windows open.

16.Try to wake up happy.

  1. Заключительная часть урока (слайд 15, 16)

T. – Thank you for your good work. Now we know how to be healthy and keep fit. Use the rules of being healthy and be Healthy and Happy!

Your marks for today are: …

Your home task is to make up the monologue (2 minutes) on the topic “How can people be healthy” and exercise 17, page 104. Good- bye.

Ps. – Thank for your knowledge,

Thank for your mark,

The lesson is over,

Good-bye and good luck!

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Цели урока: активизировать и закрепить лексику по теме, развивать навыки монологической и диалогической речи, практиковать в аудировании. Воспитывать внимательное отношение к своему здоровью.Оборудова.

Форма урока: практическое заниятие. Цели урока: научиться рассчитывать приход энергии в организм школьника и расход энергии в зависимости от энергетических затрат, а также научиться определять примерн.

Задачи урока: — способствовать формированию представления о том, что тело и психика человека получают в процессе питания-на основе наблюдений раскрыть вредное воздействие «быстрой еды» на организм чел.

Конспект урока русского языка со здоровье сберегающими технологиями в 8 «А» классе Тема урока: Обособление второстепенных членов предложения. (Слайд №1)Цель: Формирование умения находить и обособ.

Закрепление Физических качеств в играх-эстафетах.

Приводится план-конспект урока в 6 классе «Здоровый образ жизни».

Данный урок содержит в себе информацию о ЗОЖ и его составляющих. Предназанчен для 8-9 классов.

Источник

«Человек. Здоровье. Спорт»

Тема урока: «Человек. Здоровье. Спорт» «Person. Health. Sport».

«Healthy eating» («Здоровое питание»).

Тип урока: Комбинированный

Технологии: ИКТ, здоровьесберегающие, проектная.

познавательная – к концу урока учащиеся будут готовы к составлению путеводителя по здоровому питанию;

развивающая — развитие способности к комбинированию и трансформированию речевых единиц, способности осуществлять продуктивные речевые действия на английском языке;

развивать навыки интерактивного чтения, умения делать выводы.

воспитательная – создать условия для формирования внимательного отношения к здоровью, развивать умение работать в группе, воспитывать чувство уважения к мнению товарища;

учебная — совершенствование речевых компетентностей, развитие навыков чтения, аудирования и письма,

— закрепить и активизировать изученные лексические единицы и грамматические структуры в чтении, устной и письменной речи.

— подготовиться к выполнению мини-проекта по теме «Healthy eating»;

— провести контроль знаний изученного лексико- грамматического материала.

— подготовить ребят к написанию советов по здоровому питанию;

— актуализировать знания изученного лексико- грамматического материала.

компьютер, интерактивная доска; презентация Microsoft Power Point по теме урока.

I Организационный момент урока

Учитель приветствует учащихся и сообщает им тему, цели и задачи урока.

Hello, dear friends! Glad to meet you!

At this lesson we are going to continue working at our topic «Person. Health. Sport», but the main thing we are going to discuss today is “Healthy eating”. Today at our lesson we shall discuss problems of healthy eating, you will learn how to eat well in order to be healthy.

You will do some exercises, practice in reading and speaking and by the end of the lesson you will do an online test about healthy eating.

II Основной этап урока.

Просмотр содержимого документа
««Человек. Здоровье. Спорт»»

Министерство образования и науки Краснодарского края

Государственное бюджетное образовательное учреждение

начального профессионального образования

профессиональное училище № 43

Разработка урока английского языка по теме:

«Человек. Здоровье. Спорт»

«Person. Health. Sport».

Тема урока: «Человек. Здоровье. Спорт» «Person. Health. Sport».

Тип урока: Комбинированный

Технологии: ИКТ, здоровьесберегающие, проектная.

познавательная – к концу урока учащиеся будут готовы к составлению путеводителя по здоровому питанию;

развивающая развитие способности к комбинированию и трансформированию речевых единиц, способности осуществлять продуктивные речевые действия на английском языке;

развивать навыки интерактивного чтения, умения делать выводы.

воспитательная – создать условия для формирования внимательного отношения к здоровью, развивать умение работать в группе, воспитывать чувство уважения к мнению товарища;

учебная — совершенствование речевых компетентностей, развитие навыков чтения, аудирования и письма,

— закрепить и активизировать изученные лексические единицы и грамматические структуры в чтении, устной и письменной речи.

— подготовиться к выполнению мини-проекта по теме «Healthy eating»;

— провести контроль знаний изученного лексико- грамматического материала.

— подготовить ребят к написанию советов по здоровому питанию;

— актуализировать знания изученного лексико- грамматического материала.

компьютер, интерактивная доска; презентация Microsoft Power Point по теме урока.

I Организационный момент урока

Учитель приветствует учащихся и сообщает им тему, цели и задачи урока.

(слайд1)

Hello, dear friends! Glad to meet you!

At this lesson we are going to continue working at our topic «Person. Health. Sport», but the main thing we are going to discuss today is “Healthy eating”. Today at our lesson we shall discuss problems of healthy eating, you will learn how to eat well in order to be healthy.

You will do some exercises, practice in reading and speaking and by the end of the lesson you will do an online test about healthy eating.

II Основной этап урока.

Now look at the screen and complete the sentences you see there. In your handouts you can find these sentences, too, as well. There are some words which you can use in your

sentences. (слайд 2)

2. Phonetic drill. Let’s get to the seven important things that are in food and help people

to be healthy, strong and energetic.They are: vitamins, carbohydrates, fats, protein, minerals, fluid and fibre. (слайд 3)

Now I want you to take your handouts and find the task No 2. You see here three words: vitamins, carbohydrates, and protein.

– Now listen to the interview! Never mind if you don’t understand everything. Try to find the answer to the following question: “From what food do we get these things?”
– Write it in your handout while listening!

INTERVIEWER: Maureen’s going to answer lots of questions about how to train the athletics. She’s also going to answer your questions about food. What should young people eat, Maureen, if they want to be fit and healthy?

MAUREEN: Well, the most important thing is balance and variety. When you’re training, your body needs lots of different things so you must eat different kinds of food. You should eat lots of fresh fruit and vegetables because they give you lots of vitamins, especially Vitamin C which is important.

You should also eat enough food with carbohydrates, because when you’re training you need a lot of energy. You should eat bread, potatoes and pasta. All these things give you carbohydrates. But you mustn’t eat too many sweets or chocolates because you’ll put on weight and they’re bad for your teeth.

Finally, protein is important when you’re training. For protein you must eat meat and vegetables, like beans. You should also eat plenty of eggs and milk. Eggs and milk also give you calcium which is important for your bones.

One other thing – you must eat regularly every day. You mustn’t eat your meals at different times, for example, or eat a lot one day and a little the next.

You should also have a good breakfast and you shouldn’t eat too much before training, it’s very bad for you.

Oh, I nearly forgot: when you’re training, you must never smoke cigarettes!

INTERVIEWER: Thank you very much, Maureen. And that’s all we’ve got time for today on Sport Today. Next week we’ll be talking to Les Hardy, the rugby player, so send in your questions now!

What have you written down? Let’s check! Have you written everything? Give you

marks on your own. But be honest, please! (слайд 4)

4. Повторение грамматического материала (повелительное наклонение, степени сравнения наречий)

You heard what Maureen had said about healthy eating. In American and British schools students have health classes where they get to know about keeping fit and nutrition (healthy eating). They get some tips on the matter. Look at some of them in your handouts. (слайд 5) Can you add some more?

Now take your Handouts and find task No 4. Read the given text about healthy eating and answer the questions of the test (Hot Potatoes).

Now let’s discuss why it’s important to еat all the seven important things. Look at the screen, you can see your daily diet here. (слайд 6, 7)

Работа по слайдам проводится в режиме T- P1, P2, P3….

Работа со слайдами 5,6 помогает учителю провести скрытый контроль выполнения домашнего задания. Опоры из картинок, схем и речевых клише помогают учащимся закрепить и активизировать изученные ЛЕ в устной речи.

III Заключительный этап урока

Учитель оценивает работу учащихся, комментирует оценки, поясняет домашнее задание.

I’m pleased with your work at our lesson. I’m sure you know now how to eat well in order to be healthy, strong and active. Good-bye!

Источник

Читайте также:  Здоровье у путина чем он болен
Adblock
detector