Открытый урок в 4 классе «Здоровье — лучшее богатство!»
план-конспект урока по английскому языку по теме
Открытый урок в 4 классе
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
zdorove_-_luchshee_bogatstvo.docx | 24.17 КБ |
Предварительный просмотр:
Педагогика, как и терапия, должна помогать человеку быть
Карл Рэнсом Роджерс
Учитель: Велигонова О.В.
2013-2014 учебный год
План-конспект урока английского языка в четвёртом классе.
Тема: Health is the best wealth!
1. Развивающий компонент: развитие у учащихся интеллектуальной, информационной, коммуникативной культуры; развитие внимания, логического мышления, памяти, сообразительности, чувств, эмоций.
2. Образовательный компонент: организация деятельности учащихся по применению знаний и умений в разнообразных ситуациях, активизация работы каждого ученика.
3 . Воспитательный компонент: формирование уважительного отношения к друг другу.
4. Здоровьесберегающий компонент:
- Профилактика умственного перенапряжения путём смены видов деятельности.
- Создание атмосферы психологического комфорта учащихся на уроке, сохранение здоровья детей с разным типом психического восприятия информации.
- Профилактика здорового образа жизни.
Основные практические задачи:
- Активизация лексического материала.
- Развитие навыков аудирования (учить понимать на слух текст, построенный на знакомом языковом материале).
- Формирование и развитие грамматических навыков.
- Развитие навыков говорения (учить давать рекомендации о том, что нужно делать, чтобы быть здоровым; отвечать на вопросы)
Компьютер, компьютерная презентация, реквизит для врача, реквизит для игры, карточки для игры в парах, рисунки детей.
- Организационный этап урока.
T/P: Hello! How are you?
Good morning to you!
I am glad to see you.
T: Today we have an unusual lesson- Lesson about Health. We’ll speak what we must do to be healthy. Because “Health is the best wealth”!
T: Let’s begin our lesson.
We’ll train good sounds first.
1) Look at the blackboard and find the Russian equivalents for these English proverbs.
2) Put on your headphones! Listen, repeat and read.
Take off your headphones!
III. Основная часть урока.
- SPORT
- If you want to be healthy, you must play sports and do morning exercises!
Sport is very important in our life. Many people like sports. They do morning exercises, train in clubs and sections, take part in sports competitions. Physical training is an important subject at school. Boys and girls run and jump, play volleyball, basketball, football. They take part in different competitions. Sport helps people to have good health.
Answer my questions.
- Is sport very important in our life?
- Do you like sport?
- Do your parents like sport?
- What kind of sports do you know?
- What sportsmen do you know?
- Did you watch Winter Olympic Games on TV?
- What do the pupils do at Physical training at school?
- Who trains in sections in your class?
- And who takes part in sport competitions?
- Is sport important for health?
And who knows the poem about sport?
Sports are good for all:
Swimming, skating, basketball,
Football, tennis, volleyball…
They are useful, and for all.
I go out cycling every day,
I get strong and fit that way,
And I play football at weekends,
With all my other healthy friends.
We like to run and swim and walk
Let’s move around, no time to talk!
So we enjoy sport anyway,
We love to do sport every day.
If the weather is OK,
We can fishing all the day.
We can jog around the park.
It’s very good for the heart.
Yes, we like to swim and run and walk.
Let’s move around, no time to talk!
So we enjoy sport anyway,
We love to do sport every day.
- What sports do you play?
• I like to play football. I think, you must play football too.
• I…. I think You must play ….
If you want to be healthy, you must enjoy life and be merry and happy!
-Let´s sing “If you‘re happy!”
— If you want to be healthy, you must clean your teeth and wash your hands!
— You must get up early and go to bed early!
-Let´s sing “Wash your hands”
Wash your hands,
Wash your hands every time you eat,
Washing takes away the germs and
Keeps hands clean and neat.
Wash your hands,
Wash your hands every time you flush
Washing takes away the germs
From everything you touch.
-Let’s play the game “The blind cow”. You must guess, what is it?
Ask: Is it….? (a banana, an apple, an orange, a tomato, a carrot, juice, a lemon)
— If you want to be healthy, you must eat right food!
-What must we eat and drink for health?
Отработка грамматической структуры must V, must not V
We must not eat …
We must not drink …
— And now listen to the song “HEALTHY FOOD SONG!”
— At home you must read the song and translate it from English into Russian! Take the cards № 1. Put in the vitamins!
Vitamin A helps me see at night and day.
Vitamin B keeps me full of energy.
Vitamin C keeps my gums scurvy free.
Vitamin D is for strong bones and teeth.
Vitamin E keeps my cells damage free.
Vitamin K so my cut won’t bleed all day.
Potassium for my blood pressure,
Folate for my brain,
A diet high in fiber keeps my heart free from pain.
Put in the vitamins!
- keeps me full of energy.
- helps me see at night and day.
- keeps my cells damage free.
- so my cut won’t bleed all day.
- keeps my gums scurvy free.
- is for strong bones and teeth.
- ОБОБЩЕНИЕ Игра в парах «Карточки». Разложите карточки в две колонки must V или must not V What must we do and what mustn’t we do for health? Choose the correct verb! Must or must not.
You … clean your teeth.
You … drink much coffee.
You … visit a doctor.
You … eat a lot of sweets.
You … eat tomatoes and carrots.
You … drink juice.
You … swim a lot.
You … skip and jump.
You … go to bed late (поздно).
You … watch TV much.
6) DOCTOR HEALTH
We’ve got a guest. He’s a doctor Health. (Ученик исполняет роль доктора Health).
P: Are you healthy? Let’s check it. You must answer his questions and be ready to say how many “a”, “b”, “c” you’ll have got.
Ученик -Доктор Health задаёт вопросы детям, они подсчитывают, сколько у них будет ответов “a”, а доктор определяет здоров ли ученик.
- How many meals do you eat every day?
- three or more
- two
- one
- How often do you eat fruit?
- three times a day
- once or twice a day
- three or four times a week (or less)
- How often do you eat vegetables or salad?
- three times a day
- once or twice a day
- three or four times a week (or less)
- How often do you eat fried foods?
- once or twice a week (or less)
- three or four times a week
- almost everyday
- How often do you drink cola or other “fizzy” drinks?
- once or twice a week (or less)
- three or four times a week
- almost everyday
- How often do you eat sweets?
- once or twice a week (or less)
- three or four times a week
- almost everyday
Doctor: How many “a” have you got?
P: I have got 6 “a”.
D: You are healthy.
T: Thank you doctor.
Доктор проводит физкультминутку “Head, shoulders, knees and toes”.
V. Заключительный этап урока.
And so. What do we do to keep fit? (Дети выходят к доске и вывешивают рисунки с выражениями)
- Get up early and go to bed early
- Air the room
- Wash your hands before eating
- Clean your teeth
- Play sports
- Do morning exercises
- Eat right food
- Eat fruit and vegetables
- Enjoy life, be merry and happy
- Keep fit
-Let´s sing “The healthy habits song”
1.Food keeps you healthy,
Food makes you grow,
Food gives you energy
Go the healthy song!
2.Sport keeps you healthy,
Sport makes you strong,
Sport exercises your body
To keep you young!
Go the healthy song!
- Hygiene keeps you healthy,
Hygiene stops decay,
Hygiene kills germs
And keeps illness away.
Go the healthy song!
— Now you know what you must do to be healthy. I hope you’ll follow health rules every day and you’ll be healthy.
— Take cards № 2. It is your homework. Thank you for your work. Your marks are …You worked well during the lesson and I’ll present you these cards. Come here and take whichever of the cards you like.
The lesson is over. Good bye! Be healthy!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
1. Познакомить учащихся с таким направлением отечественной культуры, как авторская песня; показать тематическое и жанровое своеобразие этого явления в нашей литературе и культуре 2. Развитие навыко.
22 марта 2013 г. я провела открытый урок по теме “Health is the ‘best wealth’’ («Здоровье – лучшее богатство»).Цель урока: применение изученной лексики по темам: «Еда», «Здоровье», «Спорт» в нов.
Одним из ведущих принципов здоровьесбережения является личностно – ориентированный принцип, который учитывает различные аспекты личности ребенка. На уроке иностранного языка данный принцип может реали.
Открытый урок был разаработан для конкурса «Педагогический дебют «.
Цели и задачи:1. Обеспечить работу по формированию лексических навыков:- Практиковаться в использовании активной лек.
Презентация «Бережливость лучше богатства".
Открытый урок английского языка «Наше здоровье – наше богатство» 8 классе был организован в рамках семинара – практикума «Здоровье-сберегающие технологии на уроках .
Источник
План- конспект урока аглийского языка на тему «Я хочу быть здоровым» (4 класс)
специалист в области арт-терапии
Тема: Я хочу быть здоровым.
Цель: развитие коммуникативной культуры и социально-культурной образованности учеников, позволяющих поддержать беседу и выразить свое мнение по теме “Здоровый образ жизни”.
Учебные: формирование лексической базы по теме «Здоровый образ жизни», обучение устной речи, совершенствование навыков чтения. Создание проекта.
Развивающие : развитие познавательного интереса учащихся, повышение мотивации к изучению иностранного языка.
Воспитательные : обеспечить стимулирование речемыслительной и социальной активности учащихся; воспитывать чувство бережного отношения к своему здоровью.
Тип урока: обобщающий урок.
Hello , boys and girls! Today the topic of our lesson is “ I want to be healthy”. We have an unusual lesson . We have a lesson –competition. I’ve divided our group into two teams. The first team and the second team.
At first answer my questions:
Are you healthy?
What do you do to be healthy?
The first task is make as many sentencas as you can what you do to be healthy.
(В презентации идут слайды, дети составляют предложения)
( I play sport games, I eat vegetables(fruit), I clean my teeth, I take a shower, I don’t eat at Mcdonalds, I don’t drink cola, I wash my hands, I eat fish, I drink milk, Irun and jump)
The next task is to make a list of what you must or mustn’t do
The first team must do
The second team mustn’t do
Fix these cards on theblackboard ( звучит музыка, дети прикрепляют карточки на доску)
( watch TV a lot, go in for sports, eat healthy food, eat chocolate , eat chips, go to bed early, help about the house, skip, swim, drink much coffee, play the computer, go to bed late)
The next task is Reading ( на экране текст , у детей карточки с текстом )
At first let’s read the unknown words:
Proper names: Chimpo, Lucy
Do gymnastics – заниматьсягимнастикой
In the tree – на дереве
Chimpo is very healthy. He never watches TV. He plays sport every day, he does gymnastics in the trees. He never eats chocolate, he always eats fruit. He washes his face and hands every day. But he never clean his teeth.
Lucy isn’t very healthy. She watches TV every day and she never plays sport. She eats chocolate every day and she never eats fruit. She sometimes cleans her teeth, but she often forgets. She never washes her face.
Is everything clear?
Now answer my questions:
Is Chimpo healthy?
What does he do to be healthy?
Is Lucy healthy?
What does Lucy do?
What does Lucy often forget to do?
— Now read the sentences below , say if it is true or false:
The first team read the right sentences and the second team read the wrong sentences and correct them. ( дети читают предложения на карточках )
1. Chimpo never watches TV.
2. Lucy always eats fruit.
3. Chimpo never plays sport.
4. Lucy sometimes cleans her teeth but she often forgets.
5. Chimpo washes his face every day.
6. Lucy washes her face too.
7. Chimpo is very healthy.
8. Lucy always plays sport.
Now we have a test. “ Are you healthy?”
You must answer the following questions and choose the best word:
How often do you play sport?
How often do you watch TV?
How often do you eat chocolate?
How often do you eat fruit?
How often do you wash your face?
How often do you clean your teeth?
We have a few minutes before the end of the lesson and we are going to make a project “I want to be Healthy”. Each team has special cards and pictures , use your imagination and make a poster.
( звучит музыка каждая команда делает свой плакат)
Are you going to do everything to be healthy?
I wish you to be healthy.
Номер материала: ДБ-414677
Не нашли то что искали?
Вам будут интересны эти курсы:
Оставьте свой комментарий
Подарочные сертификаты
Около 680 тысяч выпускников сдадут ЕГЭ по русскому языку 3 и 4 июня
Время чтения: 2 минуты
Минздрав разрешит исследования «Спутника V» на детях с 12 лет
Время чтения: 1 минута
Спортивные клубы появятся в каждой российской школе к 2024 году
Время чтения: 1 минута
Правительство РФ проработает вопрос обеспечения детей молоком в школах
Время чтения: 1 минута
Низкие способности к самостоятельному выполнению заданий приводят к трудностям в обучении
Время чтения: 3 минуты
Апелляция ЕГЭ 2021
Время чтения: 6 минут
Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.
Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.
Источник