тест по теме «ЗОЖ» 6 класс УМК Кузовлев
тест по английскому языку (6 класс) по теме
УМК Кузовлева — 6 класс Цикл 4 “ Does Your Health Depend On You?”
(знание лексики, построение условных предложениий на основе лексики цикла, работа с текстом по теме)
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
dokument_microsoft_word.doc | 24 КБ |
Предварительный просмотр:
U N I T 4 “ Does Your Health Depend On You?”
- Legs, teeth, arms, eyes.
- An ear, an eye, a back, a nose.
- A hand, a foot, a stomach, a shoulder.
- Vitamins, cheeps, coffee, pizza.
- An earache, a cut, the flu, a headache.
- Соедини правую и левую колонки по смыслу реплик:
1. — How are you? A \ I have a cold.
2. — What’s the matter? B \ Thank you.
3. — You should stay in bed. C \ I feel ill.
4. — I hope you get better soon. D \ That’s a good idea!
- Составь предложения (советы или приказания):
If you have got
have medical checks
IV. Прочитай текст:
We are a large and friendly family. We do many interesting things. Our father goes to the sport club on Monday, Wednesday, Friday and Saturday. He also likes to swim in the swimming pool on Tuesday and on Sunday. He is a very good sportsman. So is my mother. But she likes cooking very much. She cooks fish on Tuesday, Thursday and on Saturday. We eat meat every week for dinner. We like to drink orange juice every day in the morning and in the evening.
In school holidays our family visits our grandparents in another town.
Заполни пропуски словами (once, twice, … times) по смыслу текста:
1.Father goes to the sport club _______ a week.
2.He visits the swimming pool ______ a month.
3.Mother cooks fish ______ a week.
4.We can eat meat _____ a month.
5.We drink juice ______ a day.
6.We visit our grandparents _____ a year.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Предлагаю переработанные контрольные работы по всем разделам (УМК Кузовлев и др.) для 6 класса. Материал контрольных работ переработан и частично изменён на адекватный по сложности.
Проверочный тест по английскому языку для обечающихся 8 класса. УМК КУзовлев В.П. и др. раздел 5. Good and bad habits. Контроль знания лексики раздела.
Контрольная работа за 2 кл.
Тест УМК В.П. Кузовлев 7 класс 2 юнит «What are you good at".
Тест УМК В.П. Кузовлев 7 класс 3 юнит «Can people do without us".
5 юнит 7 класс Тест УМК В.П. Кузовлев «Do you have any problems with your friends?".
Источник
Тест по теме «Здоровье», английский язык, 6 класс
тест по английскому языку (6 класс) на тему
Тест по английскому языку по теме «Здоровье» для 6 класса содержит задания для проверки уровня сформированности лексико-грамматических навыков по окончании изучения данного раздела.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Тест по теме «Здоровье» | 16.73 КБ |
Предварительный просмотр:
Тест по теме «Здоровье»
- Выберите правильный вариант ответа:
А) an earache B) a stomachache C) a toothache
A) a flu B) a cold C) a medicine
3. Принять лекaрство:
A) to take medicine B) to rest in bed C) to have a medical check
A) to be healthy B) to be self -confident C) to be good
A) to wаlk B) to eat C) to throw
- Поставьте глагол в подходящую форму:
1 .I _________________________ (to visit) the dentist today.
2. They ___________________________ (to have) medical check this week.
3. I ________________________ (to wash) my hands this morning.
4. We______________________________ (to eat) healthy food this year.
5. He ______________________________ (to play) sports this month.
1. Have you ever had backache?
2. Have your parents ever had heart trouble?
3. Have you ever cooked healthy breakfast?
4. Have you ever had toothache?
5. Have you ever had a medical check?
- Ответьте на вопрос: What have you done to stay healthy?
Тест по теме «Здоровье»
- Выберите правильный вариант ответа:
А) an earache B) a stomachache C) a toothache
A) a flu B) a cold C) a medicine
3. Иметь медицинскую справку:
A) to take medicine B) to rest in bed C) to have a medical check
A) to be healthy B) to be fine C) to be good
A) to wаlk B) to eat C) you should
- Поставьте глагол в подходящую форму:
1. He ______________________________(to play) sports this month.
2. They ___________________________(to have) medical check this week.
3. I ________________________(to wash) my hands this morning.
4. We______________________________(to eat) healthy food this year.
5. She ______________________________(to visit) swimming pool this month.
1. Have you ever had sore throat?
2. Have your parents ever had heart trouble?
3. Have you ever cooked healthy breakfast?
4. Have you ever had toothache?
5. Have you ever had a medical check?
- Ответьте на вопрос: What have you done to stay healthy?
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Проверка знаний учащихся по теме «Великобритания».
Тесты для учеников 2-4 классов.
тест на употребление who, which, that.
Тест по грамматике для учащихся 10 класса, изучающих английский язык как второй иностранный.
тест фонетический по английскому языку для 3го класса. Тест для проверки типов слогов.
Данный тест позволит проверить знания учащихся 3 класса.
Тест по английскому языку к учебнику «Английский в фокусе» 8 класс, 4 модуль.
Источник
Тест по теме «Do you care about your health?» 6 класс УМК Кузовлев В.П.
Тест по теме «Do you care about your health?» 6 класс УМК Кузовлев В.П.
Просмотр содержимого документа
«Тест по теме «Do you care about your health?» 6 класс УМК Кузовлев В.П.»
1. Соотнесите персонажей на картинке и их болезни.
b) a stomachache
c) a sore throat
h) a high temperature
i) different illnesses
2. Заполните пропуски словами из рамки. Одно слово в рамке лишнее.
headache health surgeon medicine cold dentist flu
1) My teeth are not very good and I must visit my _____.
2) Close the windows, please. We can catch a _____.
3) He is very pale and has a high temperature. I think it’s _____.
4) She needs some _____ for her sore throat.
5) Don’t speak so loudly. Mary has a _____.
6) The _____ consults Ted about his broken arm.
3. Выберите верный вариант для заполнения пропуска.
1) I am very ill and I _____ stay at home.
a) may b) can c) must d) might
2) This week my classmate _____ his leg.
a) is hurting b) has hurt c) hurt d) hurted
3) We are used to _____ a lot of fresh oranges.
a) eating b) eat c) ate d) eaten
4) You _____ clean your teeth every day.
a) must b) can c) may d) should
5) Our cat _____ a mouse three days ago.
a) has caught b) catched c) caught d) has catched
4. Соотнесите реплики в диалогах.
a) Yes, thank you for your help.
2) Shall I give you a hand?
b) OK! It isn’t tasty but I am very ill.
3) You should take aspirin.
c) You can always apologize.
4) Can I have a look at this souvenir?
d) I don’t feel well.
e) OK! But its price is enough high
5. Познакомьтесь с 3 мини-биографиями. Соотнесите утверждения 1 — 6 с прочитанными текстами A — C. В каждом случае верным ответом будет только одна буква.
1) He lived in the castle. 4) The first film about him was in the 20th century.
2) He created a monster. 5) There are many songs about him.
3) He lived in the forest. 6) The first book about him was in the 19th century.
Did they really live?
Dracula appears in many horror films, but did he really live? The British writer Bram Stoker invented the character in his book “Dracula”. It appeared in 1897. Stoker used a real person for some ideas in his book. A king, Vlad Tepes, lived around 1450. He lived in a castle in Eastern Europe, now it’s a part of Romania. Bela Lugosi, a Hungarian actor, starred in the first Dracula film in 1931.
B) Frankenstein’s Monster
A scientist called Frankenstein lived — as a character in a book, but not as a monster. Frankenstein appeared in a novel by Mary Shelley (1818). In the book Frankenstein created a monster. The monster wanted people to love him, but they are scared of him. The monster was lonely and unhappy and in the end he killed Frankenstein. There are many horror films about this story.
Robin Hood didn’t really live. In songs and stories he lived in Sherwood Forest, near Nottingham in England. He robbed rich people and helped poor people. The first songs and stories appeared about five hundred years ago. Robin Hood is still a famous person, and there are many films and books about him.
6. Прочитайте историю Марка. А когда в последний раз болели вы? Используя историю Марка как образец, напишите свой рассказ.
Hi! My name is Mark. Last time I was ill three months ago. I had a stomachache. I had to call a doctor and take some medicine. Then I couldn’t eat tasty things and go to school. My mum took care of me. I felt better in five days. So I’ll never eat a lot of ice cream and three hot dogs at once. Finally, now I always think about healthy food.
Источник
Тест по английскому языку для проведения контроля в 6 классе по теме «ЗДОРОВЬЕ»
тест для 6 класса по теме ЗДОРОВЬЕ по УМК КУЗОВЛЕВА
Просмотр содержимого документа
«Тест по английскому языку для проведения контроля в 6 классе по теме «ЗДОРОВЬЕ»»
Тест по английскому языку для проведения контроля
в 6 классе по теме «ЗДОРОВЬЕ»
Цель: установление уровня сформированности предметных, метапредметных и личностных результатов обучающихся 6 класса по теме «Здоровье»
формирование ответственного отношения к учению,
формирование готовности и способности обучающегося к саморазвитию и самообразованию на основе мотивации к обучению и познанию.
умение осознанно выбирать наиболее эффективные способы решения учебных и познавательных задач,
умение оценивать правильность выполнения учебной задачи.
Овладение лексикой по темам: «ЗДОРОВЬЕ»
Развитие умения использовать «Conditional 1» для выражения своих мыслей.
Инструкция по выполнению работы
На выполнение всей работы отводится 40 минут.
Работа состоит из прочтения (про себя) текста, 7 заданий по этому тексту. Среди них 3 задания с выбором одного верного ответа из четырех предложенных (задания 1 – 3), 1 задание на соотнесение (задание 4), 1 задание на письменное высказывание по заданной теме (задание 5), 1 задание на составление предложения из приведённых ниже слов (задание 6) и 1 задание, требующее составить логичный рассказ из приведённых ниже предложений.
Задания 1 – 3. К каждому заданию приводится 4 варианта ответа, один из которых верный. За каждое верно выполненное задание выставляется один балл.
Задание 4 на соотнесение. Учащиеся вписывают в приведенную в ответе таблицу под каждой цифрой соответствующую букву. За каждую верно указанную пару начисляется 1 балл. Максимальный балл за задание 3.
Задание 5 со свободным ответом. Учащиеся письменно отвечают на вопрос о том, что они делают, чтобы быть здоровыми. Максимальный балл за задание 5.
Задание 6 на составление предложения из приведённых ниже слов и словосочетаний. Максимальный балл за задание 3.
Задание 7 предусматривает составление последовательного логичного рассказа из приведённых ниже пяти предложений. Максимальный балл за задание 5.
Максимальное количество баллов за всю работу – 19.
Источник
Тест по теме «Health» (6 класс)
Закрепление пройденного материала по теме «Health». Учащимся предлагается закрепить употребление лексики и составить диалог.
Просмотр содержимого документа
«Тест по теме «Health» (6 класс)»
1 Match the pairs 2 Match problems with treatment
A a medical check
1 a sore throat
B hot milk with baking soda
C cold running water
D drink a lot, eat garlic and onion
E tea with lemon and raspberry jam
3 Complete the sentences using the words
doctor, in bed, lemon, feel ill, sore throat, thank you, take medicine, temperature, headache, got a cold, mouth, problem
Doctor: Good morning. What’s the ____?
Girl: Good morning, ____. I ___. I have a ___.
Doctor: Open your ___, please. Oh, it’s red. Have you got a ____?
Girl: Yes, and a high ____.
Doctor: I think you’ve ___. Stay ___, drink tea with ___ and ___.
Girl: ________, doctor.
1 Match the pairs 2 Match problems with treatment
A a medical check
1 a sore throat
B hot milk with baking soda
C cold running water
D drink a lot, eat garlic and onion
E tea with lemon and raspberry jam
3 Complete the sentences using the words
doctor, in bed, lemon, feel ill, sore throat, thank you, take medicine, temperature, headache, got a cold, mouth, problem
Doctor: Good morning. What’s the ____?
Girl: Good morning, ____. I ___. I have a ___.
Doctor: Open your ___, please. Oh, it’s red. Have you got a ____?
Girl: Yes, and a high ____.
Doctor: I think you’ve ___. Stay ___, drink tea with ___ and ___.
Girl: ________, doctor.
D: Good morning! Can I help you?
P: Good morning. I have a sore throat.
D: Is it difficult to breathe?
P: Oh, yes, it is. It is difficult to swallow and breathe.
D: Do you have a high temperature?
D: Have you taken any medicine?
D: When did you fall ill?
P: I fell ill two days ago.
D: Will you open your mouth and show me your tongue? You are really ill.
P: What should I do to get better?
D: You should take warm milk with butter or mineral water and buy a good medicine for cold. You will also take vitamins.
P: When should I visit you again?
D: You will visit me in a week.
P: Thank you very much.
D: You are welcome.
D: Good morning! Can I help you?
P: Good morning. I have a sore throat.
D: Is it difficult to breathe?
P: Oh, yes, it is. It is difficult to swallow and breathe.
D: Do you have a high temperature?
D: Have you taken any medicine?
D: When did you fall ill?
P: I fell ill two days ago.
D: Will you open your mouth and show me your tongue? You are really ill.
P: What should I do to get better?
D: You should take warm milk with butter or mineral water and buy a good medicine for cold. You will also take vitamins.
P: When should I visit you again?
D: You will visit me in a week.
P: Thank you very much.
D: You are welcome.
D: Good morning! Can I help you?
P: Good morning. I have a sore throat.
D: Is it difficult to breathe?
P: Oh, yes, it is. It is difficult to swallow and breathe.
D: Do you have a high temperature?
D: Have you taken any medicine?
D: When did you fall ill?
P: I fell ill two days ago.
D: Will you open your mouth and show me your tongue? You are really ill.
P: What should I do to get better?
D: You should take warm milk with butter or mineral water and buy a good medicine for cold. You will also take vitamins.
Источник