Меню

Открытые уроки английского языка здоровье

Урок английского языка по теме: «Здоровье»

Развивающий аспект:

  • развивать коммуникативные навыки учащихся;
  • учить детей делать презентации творческих проектов;
  • проводить интерактивный опрос;
  • обрабатывать полученные данные;
  • оценивать проекты своих одноклассников.
  • Воспитательный аспект:

    • воспитывать здоровые привычки;
    • показать учащимся важность здорового образа жизни.

    Учебный аспект:

  • активировать изученную лексику по теме “Здоровье”;
  • развивать у учащихся умение творчески использовать усвоенный материал в новых ситуациях общения.
  • Сопутствующие задачи:

  • скрытый контроль развития речевых умений;
  • развитие навыков письма.
  • Оборудование:

  • кукла Mike;
  • творческие проекты учащихся.
  • ТСО: аудиозапись песни “I Don’t Want” (песня взята из учебника для 2-го класса школ с углубленным изучением английского языка. Авторы И.Н. Верещагина, Т.А. Притыкина).

    Ход урока:

    Teacher: Good morning! I am very glad to see everybody. Children, look at the blackboard and try to guess what the title of you lesson is? I am sure you know the English alphabet very well. Now name English letters and you will read the title of the lesson on the blackboard.

    (На доске нарисованы 6 пустых четырехугольников).

    Рис.1

    Учащиеся называют английские буквы. Если дети отгадали букву из заголовка, то учитель вписывает ее в соответствующий четырехугольник. На доске появляется слово HEALTH.

    Teacher: Great! You are very smart. The title of you lesson is Health. And we are going to speak on lots of topic today: “Health Habits”, “Home Medicine”, “Remedies for Accidents”. Are these topics interesting for you? Why? Now, children, let’s think about our objectives for today. Think a little and tell me how you are planning to improve your English at the lesson? What would you like to do today?

    Pupil 1: I’d like to develop my speaking skills today.

    Pupil 2: I’d like to get new information how to keep fit.

    Pupil 3:I’d like to develop my writing skills.

    Pupil 4: I’d like to speak English with my friends.

    Pupil 5: I’d like to present my project.

    Pupil 6: I’d like to learn what can help if I have an accident. Etc.

    Каждый ученик группы говорит о своих планах и пожеланиях. После обсуждения один из учеников записывает на доске следующие задачи:

    Objectives:

    1. to develop writhing and speakemng skills;
    2. to get new information how to kip fit;
    3. to present project;
    4. to learn what can help if a person has an accident;
    5. to develop auditory skills.

    Teacher: Dear boys and girls! I know that you like to play. Games help us to master English. Certainly you know many English words connected with the topic “Health”. Do you know the names of different illnesses? You will speak in turn. Who can say more?

    Учитель вызывает двух учеников. Ребята по очереди произносят названия разных болезней. Побеждает ученик, оказавшийся последним.

    Pupil 1: a headache.

    Pupil 2: a stomachache.

    Pupil 1: an earache.

    Pupil 2: a backache.

    Pupil 1: a toothache.

    Pupil 1: appendicitis.

    Pupil 2: the fen.

    Teacher: Fantastic! You know the names of many illnesses. But do you know remedies for different illnesses and accidents?

    Эта игра проводится аналогично предыдущей. Цель игры активировать лексику по теме “Здоровье”.

    Pupil 2: tablets.

    Pupil 2: vitamins.

    Pupil 1: an operation.

    Pupil 2: herbal tea.

    Teacher: I see, children, you know a lot. Good for you. But look at our best friend Mike (учитель демонстрирует любимую куклу детей). He is very sad. Mike, what’s the matter? You don’t look happy.

    Mike: Oh, children, I have a terrible headache today. What should I do?

    Pupil 1: You should have a tablet

    Pupil 2: You should walk in a park

    Pupil 3: You should visit a doctor

    Pupil 4: Don’t watch TV too long

    Pupil 5: You shouldn’t play on you computer too much

    Mike: You have many great ideas. Thank you, dear boys and girls. But I have a stomachache too. What should I do?

    Игра продолжается аналогичным образом. Дети дают советы. Кукла благодарит и снова жалуется на свое здоровье.

    Teacher: Children, at home you have written many questions about health habits. Choose a question from you questionnaire and ask Mike about his health habits.

    Pupil 1: How often do you go to a physician?

    Pupil 2: How often do you air your room?

    Pupil 3: How often do you go in for sport?

    Pupil 4: How often do you eat fruit and vegetables?

    Mike отвечает на вопросы учащихся.

    Teacher: We done. Thank you, children. I think you will agree with me if a person wants to be healthy he should have health habits. I suppose it will be interesting to ask each other about health habits. Choose a question and interview you group mates, after that combine he facts and make a report.

    В нашем кабинете английского языка столы расположены полукругом. Дети становятся парами лицом друг к другу, образуя 2 круга – внутренний и внешний. По сигналу учителя (это может быть удар игрушечного молоточка о стол, хлопок в ладоши и т.д.) учащиеся, стоящие во внешнем круге, задают свой вопрос партнеру, получают ответ. Снова звучит сигнал, учителя и учащиеся внешнего круга делают шаг вправо, происходит смена партнеров. Когда учащиеся внешнего круга опросят всех из внутреннего круга, участники интерактивного опроса меняются местами и те, кто задавал вопросы, начнут отвечать на вопросы одноклассников.

    После того, как завершится опрос, дети садятся за парты и пишут отчет, пользуясь образцом из упр. 3, стр. 63. Ниже предлагаю один из отчетов.

    Question: How often do you brush you teeth? Fire of my class mates brush their teeth twice a day. Three students brush their teeth three times a day. One student never brushes his teeth. One student brushes his teeth once a week. Children, you should brush you teeth twice a day in the morning and in the evening. Don’t for get to visit a dentist twice a year.

    Учащиеся читают свои отчеты, обсуждают их, говорят правильные ответы.

    Teacher: Children, you have worked hard, your reports were very interesting and useful. I suppose it is time to have a rest and sing our favorite song “I don’t Want”.

    Every time I have a headache
    Mama takes me to the doctor.
    Every time I have a headache
    Mama takes me to the doc.
    I have a headache,
    I have a headache.
    I don’t want to go to bed.
    I have a headache,
    I have a headache.
    em don’t want to go to bed.

    Every time I have a stomachache
    Mama takes me to the doctor.
    Every time I have a stomachache
    Mama takes me to the doc.
    I have a stomachache,
    I have a stomachache.
    I don’t want to eat my lunch.
    I have a stomachache,
    I have a stomachache.
    I don’t want to eat my lunch.

    Every time I have a toothache
    Mama take me to the dentist.
    Every time I have a toothache
    Mama take me to the dentist.
    I have a toothache,
    I have a toothache.
    I don’t want to clean my teeth.
    I have a toothache,
    I have a toothache.
    I don’t want to clean my teeth.

    Teacher: Thank you. You can sing beautifully. Super! I know, children, that you are eager to present your projects. Which group will be the first? The leaders of the groups come up to me and take the cards. Tell us you numbers. Now we know which group is the first and which group is the second. And we have found the third and the fourth groups too.

    Пока учащиеся 1 группы готовятся к выступлению, учитель может предложить детям следующую игру. На магнитной доске расположены карточки слов. Задача учащихся составить из этих слов английские пословицы.

    1. An, keeps, a, a, way, apple, keeps, doctor. (An apple a day keeps a doctor away).
    2. Wise, and, bed, to, to, man, early, early, wealthy, makes, rise, a, healthy. (Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy, and wise).
    3. is, wealth, health, than, better. (Health is better than wealth).

    На этом уроке защищались проекты: “Home Medicine in My Country”, “How to keep Fit”, “Accidents”.

    После защиты каждого проекта следовало его обсуждение и оценка. Проекты оцениваются по пятибалльной системе. Каждая группа после обсуждения заполняла следующую таблицу.

    Teacher: I should say that all projects were very interesting and beautifully illustrated. Besides all of them have been presented brilliantly. Now, children, it is time to riiber our objectives. Have you got new information today? Was the information important for you, why? Have you developed your speaking skills today? Etc.

    Источник

    открытый урок 11 класс английского_языка-Health_and_illness
    план-конспект урока по английскому языку (11 класс) по теме

    открытый урок 11 класс английского_языка-Health_and_illness

    Скачать:

    Вложение Размер
    razrabotka_otkrytogo_uroka_2012.docx 426.49 КБ
    rabota_uchenikov_po_skheme.docx 413.25 КБ
    otkrytyy_urok_2012.pptx 855.5 КБ

    Предварительный просмотр:

    Разработка урока . 28.02.2012 год

    Тема: Health (Здоровье).

    Тип урока: обобщение и систематизация умений и навыков на основе монологических и диалогических высказываний по теме в форме дискуссии и обсуждения.

    • Повторение и закрепление грамматического материала, активизация в речи учащихся пройденной лексики по теме, ознакомление с новой лексикой; формирование навыков работы над упражнениями.
    • Развитие навыков устной речи, навыки диалогического и монологического высказывания; развивать умение применять материал в практических ситуациях.
    • Воспитание интереса к культуре изучаемого языка.
    • Закрепление полученные знания.
    • Воспитательные:
    • формировать уважительное отношение к иной культуре;
    • воспитывать умение работать в коллективе, в группе, паре;
    • воспитывать толерантное отношение к стране изучаемого языка.
    • повышать познавательный интерес к английскому языку, прививать интерес к знаниям;
    • Развивающие:
    • развивать мышление, память;
    • стимулировать самостоятельность учащихся;
    • формировать познавательный интерес учащихся к предмету;
    • тренировать внимательность.
    • развивать способности к логическому изложению, к догадке, развивать способность осуществлять продуктивные и репродуктивные речевые действия, развивать коммуникабельность;
    • Обучающие:
    • Обобщение лингвострановедческих материалов по теме » Health care «;
    • oвладеть лексическим материалом и расширить кругозор по теме “ Забота о здоровье ”;

    Средства обучения и оборудование :

    • стенд пословицы цитаты о здоровье
    • карточки с текстами и заданиями,
    • компьютер; интерактивная доска.
    • Беседа с использованием презентации;
    • Индивидуальная работа;
    • Коллективная форма работы.

    Методы, используемые на уроке:

    • Практические,
    • Поисковые,
    • Самостоятельная работа учащихся;
    • Метод осуществления обмена информации.
    1. Organization moment (Организационный момент)(3 мин.)

    -Stand up! Good morning! Sit down! What is the date today? What is the weather like today? Is it snowy today? Is it frosty today? (Встаньте! Доброе утро! Садитесь! Какое сегодня число? Какая сегодня погода? Сегодня снежная погода? Сегодня морозно?).

    -You see today we have some guests at our lesson. They want you to show your knowledge. Please don’t be worry! You know them all! If you are ready let us continue our lesson. (Как вы уже заметили, сегодня на нашем уроке находятся гости. Они пришли посмотреть на ваши знания. Пожалуйста, не волнуйтесь! Вы всех знаете! Ну, а теперь если вы готовы давайте начнем наш урок!)

    — We can not start our lesson without the theme. Let us name it. I suggest you to read the proverbs about it.(lets read and translate)

    1. An apple a day keeps the doctor away (одно яблоко в день и не надо ходить к доктору)
    2. A sound mind in a sound body. (В здоровом теле, здоровый дух.)
    3. Wealth is nothing without health. (Богатство без здоровья – ничто)
    4. The remedy is worse than the disease. (Лекарство хуже болезни.)
    5. Bad luck often brings good luck . (Здоровье не ценится, пока не придет болезнь)
    • Yes, it is Health.
    • Say me please what do you think of the health?
    1. Speaking: (Речевая разминка) (5 мин.) Прежде чем мы приступим к нашему уроку, давайте повторим слова которые пригодятся нам в течении урока.

    Слова и словосочетания записаны на доске.

    • To encourage- вдохновлять
    • Considerable -значительный
    • improvements- улучшения
    • Be of great importance- быть очень важным
    • Depend on- зависеть от
    • Be in perfect shape- быть в прекрасной форме
    • Keep fit- быть в форме
    • To be crazy about- сходить с ума по..
    • To have no idea- не иметь представления
    • Survive- выжить
    • To live onto old years- дожить до глубокой старости
    • Avoid hardship- избегать трудностей
    • Heart diseases -болезнь сердца
    • Respiratory –diseases -респираторные заболевания
    • Infectious diseases -инфекционные заболевания
    • Cancer -рак
    • Healthy lifestyle -здоровый образ жизни
    • To get better (worse)- становится лучше(хуже)
    • Drinking, smoking, drug usage
    • Flue- грипп
    • Sore throat болезнь горла
    • Temperature- температура
    • Plague- чума
    • Smallpox-оспа
    • Immunization- Иммунизация — это процесс, благодаря которому человек приобретает иммунитет, или становится невосприимчивым к инфекционной болезни.
    1. Checking homework (6 мин.) Presentations, Reports. Listen and very carefully. Be ready to answer the questions.

    На доске дана схема:

    Our health depends on

    1. Grammar: (5 мин.) And now let us remember Conditional sentences. What can you say about it? Look at the blackboard. Now you will work with cards.

    (На доске показана презентация по теме Будущее время, учащиеся произносят правила и обсуждают их с учителем с учителем. Учитель раздаёт карточки с разноуровневыми заданиями).

    VI.Warming- up! (9 мин)

    Ученики просматривают ролик о природе, после этого выражают свои эмоции. Задание направлено на поднятие настроения учеников.

    1. Auding: (10 мин.) Now I will show you what other people talk about health. You are to listen to the text and fill in the blanks with suitable words from the box and say if it is truth or false.

    matter, a temperature, ill ,should call a doctor, must ,sore throat, headache, flu, tomorrow, ought to, a doctor, well

    Учащиеся смотрят ролик и заполняют пропуски подходящими по смыслу словами и выражениями из рамки.

    Julia: — Good morning James!

    James: What are you doing there?

    Julia: — He is not very______!

    James: — What is ________with you?

    Toll:- I don know have a________________________________, I fell awful

    James: — Have you got_________________?

    James: Are you very hot. Do you have a temperature?

    Julia: -I think you have_________. You want to see____________, it is possible.

    Toll: — Here, in England? I don’t know.

    James:- I think you should back to you hotel and you_____________________________.

    Toll: — I ll have to be backing Germany___________________.

    Julia: Come. You are______. I think you ____________stay here for few days. Would you think James?

    James: No Julia. He __________do what he wants to do. If I were you, I had go home tomorrow.

    Julia: — Good morning James!

    James: What are you doing there?

    Julia: — He is not very well!

    James: — What is matter with you?

    Toll:- I don know have a sore throat, headache, I fell awful

    James: — Have you got a temperature?

    James: Are you very hot. Do you have a temperature?

    Julia: -I think you have flu. You want to see a doctor, it is possible.

    Toll: — Here, in England? I don’t know.

    James:- I think you should back to you hotel and you should call a doctor.

    Toll: — I have to be back Germany tomorrow

    Julia: Come. You are ill. I think you ought to stay here for few days. Would you think James

    James: No Julia. He must do what he wants to do. If I were you, I had go home tomorrow.

    1. (5 min.)Ok, nice. If (5 мин.) Look at the blackboard

    What do you do to be healthy?

    To be healthy? In the morning I do my morning exercises, have breakfast, clean my teeth/ I eat healthy food: more fruit and vegetables, brown bread, nuts, juice. I don’t eat fast food, and sweets. I go to bed in time. I sleep enough. I get up early. I walk every day. I don’t smoke. I don’t watch TV for much. My hobby is gardening.

    What do you do to be healthy?

    (- Чтобы быть здоровым, утром я делаю зарядку, завтракаю, чищу зубы. Я ем здоровую пищу, больше фруктов и овощей, черный хлеб, орехи, сок. Я не ем фаст — фуд и сладости. Я ложусь спать вовремя, сплю достаточное количество времени. Встаю рано. Я гуляю каждый день. Я не курю. Я не долго смотрю телевизор. Мое хобби – садоводство. А вы, что вы делаете, чтобы быть здоровым?)

    Ученики пишут в тетрадях «А вы, что вы делаете, чтобы быть здоровым?» и обсуждают с учителем

    Conclusion. Putting the marks. Giving the home task. (2 мин.)

    1. Сочинение на тему “My Health”

    Самоанализ открытого урока.

    Урок проводится в 11 «А» классе, класс поделен на две подгруппы, в данной подгруппе обучаются учеников с разными умственными, физическими и творческими способностями.

    Язык является важнейшим средством общения, без которого невозможно существование и развитие человеческого общества. Это делает необходимым переосмыслить цели и задачи, содержание и технологии обучения иностранным языкам, учитывая при этом уже накопленный отечественный и зарубежный методический опыт.

    Особое значение приобретает использование инновационных технологий в преподавании английского языка и других школьных дисциплин. Мультимедийный инструментарий позволяет вывести процесс обучения в школе на принципиально новый уровень.

    Новым интеллектуальным инструментарием для учителей в школе является широкоформатная интерактивная доска ACTIVboard.

    Предметом внимания и творческого поиска стали, прежде всего, коммуникативная направленность урока, усиление его воспитательно-образовательного и развивающего потенциала. Знание личности каждого ученика и учет его индивидуальных особенностей в учебном процессе являются обязательным условием эффективного обучения. При планировании урока, учитывается, прежде всего, уровень развития и интеллекта учащихся, а также необходимость усиления коммуникативной направленности урока. Структура урока должна подчиняться логике общения, а упражнения и задания должны стимулировать коммуникативно-познавательную деятельность учащихся.

    Данный урок является в курсе английского языка 11 класса, а также , по теме «Здоровье». Тип урока – обобщение и систематизация умений и навыков на основе монологических и диалогических высказываний по теме в форме дискуссии и обсуждения, при помощи использования интерактивной доски. Главной целью урока является возбуждение и удержание интереса учащихся к учебному труду, а также закрепление изученных лексических и грамматических основ, что послужит опорой для дальнейшего изучения английского языка.

    Тип урока: обобщение и систематизация умений и навыков на основе монологических и диалогических высказываний по теме в форме дискуссии и обсуждения.

    • Повторение и закрепление грамматического материала, активизация в речи учащихся пройденной лексики по теме, ознакомление с новой лексикой; формирование навыков работы над упражнениями.
    • Развитие навыков устной речи, навыки диалогического и монологического высказывания; развивать умение применять материал в практических ситуациях.
    • Воспитание интереса к культуре изучаемого языка.
    • Закрепление полученные знания.

    На уроке решались следующие задачи :

    • Воспитательные : формирование уважительного отношения к иной культуре; воспитывать умение работать в коллективе, в группе, паре;

    воспитывать толерантное отношение к стране изучаемого языка, повышать познавательный интерес к английскому языку, прививать интерес к знаниям.

    • Обучающие: Обобщение лингвострановедческих материалов по теме «Health «; Отработка фонетических навыков.
    • развивающие Совершенствование навыков связанной речи; развитие мышления, памяти; стимулирование самостоятельности учащихся; формирование познавательного интереса учащихся к предмету; тренировка внимательности;

    Структура данного урока сложилась по следующей логической цепочке: за орг. моментом последовала отработка лексики, которая понадобилась в течении урока, путем использования наглядности, т.е на доске написан текст, ученики слушают учителя и повторяют. Далее проверка домашнего задания, а затем последовало обсуждение интересных фактов по теме Здоровье.

    Задания были продуманы с учетом индивидуальных особенностей каждого учащегося, что позволило создать ситуацию успеха даже самым отстающим ученикам.

    Контроль ЗУН проводился на каждом этапе урока в форме индивидуального опроса.

    Кабинет, в котором проводился открытый урок, был заранее подготовлен. Был специально подготовлен стенд, развешены необходимые плакаты, красочно оформлена тема урока, расставлены столы, с учетом технических необходимостей проведения урока. Рабочие места были составлены так, чтобы учащиеся могли свободно работать в рамках проходящего урока. Для присутствующих гостей был сформирован общий стол, за которым они могли наблюдать за происходящей в классе работой, по необходимости обращаясь к предоставленному на урок материалу, делая необходимые пометки и записывая возникающие вопросы.

    Высокая работоспособность на протяжении всего урока, обеспечивалась за счет смены видов деятельности, а также посредством, на мой взгляд, правильно выбранного вида посадочных мест.

    За счет установленного контакта учителя с детьми на уроке поддерживалась хорошая психологическая атмосфера и свободное общение. Также основанием этому послужило создание ситуации успеха для каждого ученика в отдельности, посредством предложения для решения задач личностно – ориентированной стратегии обучения в целом.

    Рациональное использование времени обеспечивалось на уроке за счет четко поставленного временного отрезка перед учениками, а предупреждение перегрузки школьников осуществлялось по средствам постоянной смены деятельности.

    На мой взгляд, все поставленные на урок задачи удалось реализовать полностью.

    Предварительный просмотр:

    Работа учеников по схеме – проверка домашнего задания

    Our health depends on:

    Our health depends on good and bad habits we have, food we eat, our physical activity and environmental influence.

    I also think that our health depends on food we eat because our food should contain more vitamins and minerals. Healthy food is also a very important factor.

    It is not a secret that our meals influence our mood. Also it is very important for our health. Every single person should eat proper kinds of food – dairy products, meats, fruit and vegetables, fats and sugars, cereals and grains.

    — People all over the world are fond of sports and games. Sport makes people healthy, keeps them fit, more organized and better disciplined. Sport is very important in our life. There are many proverbs about sports and health. For example:

    « Health is above wealth » and « A healthy mind in a healthy body ». Regular exercise gives you more energy. Exercise makes you feel and look better. A healthy body becomes a fashion, an ideal of the modern life

    — I think that environment protection is also very important. It is very important government to take care of it. People can’t be healthy when water, air are polluted. Environment protection must become a political problem. Numerous anti-pollution acts passed in different developed countries led to considerable improvements in environment. To protect nature people should change their attitude to it.

    I think medical care is of great importance. Last centuries great number of people died from such diseases as plague (чума) and smallpox(оспа). That’s why immunization is very important.. Nowadays humanity face such dangerous diseases as cancer, AIDS. Men fly into space but can’t find cure for these diseases. Great number of people dies from heart attacks. I think our health depends on medical care service greatly.

    Auding: Учащиеся смотрят ролик и заполняют пропуски подходящими по смыслу словами и выражениями из рамки.

    matter, a temperature, ill ,should call a doctor, must ,sore throat, headache, flu, tomorrow, ought to, a doctor, well

    James: — Good morning Julia!

    Julia: — Good morning James!

    James: What are you doing there?

    Julia: — He is not very______!

    James: — What is ________with you?

    Toll:- I don know have a________________________________, I fell awful

    James: — Have you got_________________?

    James: Are you very hot. Do you have a temperature?

    Julia: -I think you have_________. You must see____________, it is possible.

    Toll: — Here, in England? I don’t know.

    James:- I think you should back to you hotel and you_____________________________.

    Toll: — I ll have to be backing Germany___________________.

    Julia: Come. You are______. I think you ____________stay here for few days. Would you think James?

    James: No Julia. He __________do what he wants to do. If I were you, I had go home tomorrow.

    Auding: Учащиеся смотрят ролик и заполняют пропуски подходящими по смыслу словами и выражениями из рамки.

    matter, a temperature, ill ,should call a doctor, must ,sore throat, headache, flu, tomorrow, ought to, a doctor, well

    James: — Good morning Julia!

    Julia: — Good morning James!

    James: What are you doing there?

    Julia: — He is not very______!

    James: — What is ________with you?

    Toll:- I don know have a________________________________, I fell awful

    James: — Have you got_________________?

    James: Are you very hot. Do you have a temperature?

    Julia: -I think you have_________. You must see____________, it is possible.

    Toll: — Here, in England? I don’t know.

    James:- I think you should back to you hotel and you_____________________________.

    Toll: — I ll have to be backing Germany___________________.

    Julia: Come. You are______. I think you ____________stay here for few days. Would you think James?

    James: No Julia. He __________do what he wants to do. If I were you, I had go home tomorrow .

    Auding: Учащиеся смотрят ролик и заполняют пропуски подходящими по смыслу словами и выражениями из рамки.

    matter, a temperature, ill ,should call a doctor, must ,sore throat, headache, flu, tomorrow, ought to, a doctor, well

    James: — Good morning Julia!

    Julia: — Good morning James!

    James: What are you doing there?

    Julia: — He is not very______!

    James: — What is ________with you?

    Toll:- I don know have a________________________________, I fell awful

    James: — Have you got_________________?

    James: Are you very hot. Do you have a temperature?

    Julia: -I think you have_________. You must see____________, it is possible.

    Toll: — Here, in England? I don’t know.

    James:- I think you should back to you hotel and you_____________________________.

    Toll: — I ll have to be backing Germany___________________.

    Julia: Come. You are______. I think you ____________stay here for few days. Would you think James?

    James: No Julia. He __________do what he wants to do. If I were you, I had go home tomorrow

    • Considerable -значительный
    • improvements- улучшения
    • Be of great importance- быть очень важным
    • Depend on- зависеть от
    • Be in perfect shape- быть в прекрасной форме
    • Keep fit- быть в форме
    • To be crazy about- сходить с ума по..
    • To have no idea- не иметь представления
    • Survive- выжить
    • To live onto old years- дожить до глубокой старости
    • Avoid hardship- избегать трудностей
    • Heart diseases -болезнь сердца
    • Respiratory –diseases -респираторные заболевания
    • Infectious diseases -инфекционные заболевания
    • Cancer -рак
    • Healthy lifestyle -здоровый образ жизни
    • To get better (worse)- становится лучше(хуже)
    • Drinking, smoking, drug usage
    • Flue- грипп
    • Sore throat болезнь горла
    • Temperature- температура
    • Plague- чума
    • Smallpox-оспа
    • Immunization- Иммунизация — это процесс, благодаря которому человек приобретает иммунитет, или становится невосприимчивым к инфекционной болезни.
    • Considerable -значительный
    • improvements- улучшения
    • Be of great importance- быть очень важным
    • Depend on- зависеть от
    • Be in perfect shape- быть в прекрасной форме
    • Keep fit- быть в форме
    • To be crazy about- сходить с ума по..
    • To have no idea- не иметь представления
    • Survive- выжить
    • To live onto old years- дожить до глубокой старости
    • Avoid hardship- избегать трудностей
    • Heart diseases -болезнь сердца
    • Respiratory –diseases -респираторные заболевания
    • Infectious diseases -инфекционные заболевания
    • Cancer -рак
    • Healthy lifestyle -здоровый образ жизни
    • To get better (worse)- становится лучше(хуже)
    • Drinking, smoking, drug usage
    • Flue- грипп
    • Sore throat болезнь горла
    • Temperature- температура
    • Plague- чума
    • Smallpox-оспа
    • Immunization- Иммунизация — это процесс, благодаря которому человек приобретает иммунитет, или становится невосприимчивым к инфекционной болезни.
    • Considerable -значительный
    • improvements- улучшения
    • Be of great importance- быть очень важным
    • Depend on- зависеть от
    • Be in perfect shape- быть в прекрасной форме
    • Keep fit- быть в форме
    • To be crazy about- сходить с ума по..
    • To have no idea- не иметь представления
    • Survive- выжить
    • To live onto old years- дожить до глубокой старости
    • Avoid hardship- избегать трудностей
    • Heart diseases -болезнь сердца
    • Respiratory –diseases -респираторные заболевания
    • Infectious diseases -инфекционные заболевания
    • Cancer -рак
    • Healthy lifestyle -здоровый образ жизни
    • To get better (worse)- становится лучше(хуже)
    • Drinking, smoking, drug usage
    • Flue- грипп
    • Sore throat болезнь горла
    • Temperature- температура
    • Plague- чума
    • Smallpox-оспа
    • Immunization- Иммунизация — это процесс, благодаря которому человек приобретает иммунитет, или становится невосприимчивым к инфекционной болезни.
    • Considerable -значительный
    • improvements- улучшения
    • Be of great importance- быть очень важным
    • Depend on- зависеть от
    • Be in perfect shape- быть в прекрасной форме
    • Keep fit- быть в форме
    • To be crazy about- сходить с ума по..
    • To have no idea- не иметь представления
    • Survive- выжить
    • To live onto old years- дожить до глубокой старости
    • Avoid hardship- избегать трудностей
    • Heart diseases -болезнь сердца
    • Respiratory –diseases -респираторные заболевания
    • Infectious diseases -инфекционные заболевания
    • Cancer -рак
    • Healthy lifestyle -здоровый образ жизни
    • To get better (worse)- становится лучше(хуже)
    • Drinking, smoking, drug usage
    • Flue- грипп
    • Sore throat болезнь горла
    • Temperature- температура
    • Plague- чума
    • Smallpox-оспа
    • Immunization- Иммунизация — это процесс, благодаря которому человек приобретает иммунитет, или становится невосприимчивым к инфекционной болезни.

    What do you do to be healthy?

    To be healthy? In the morning I do my morning exercises, have breakfast, clean my teeth/ I eat healthy food: more fruit and vegetables, brown bread, nuts, juice. I don’t eat fast food, and sweets. I go to bed in time. I sleep enough. I get up early. I walk every day. I don’t smoke. I don’t watch TV for much. My hobby is gardening.

    What do you do to be healthy?

    What do you do to be healthy?

    To be healthy? In the morning I do my morning exercises, have breakfast, clean my teeth/ I eat healthy food: more fruit and vegetables, brown bread, nuts, juice. I don’t eat fast food, and sweets. I go to bed in time. I sleep enough. I get up early. I walk every day. I don’t smoke. I don’t watch TV for much. My hobby is gardening.

    What do you do to be healthy?

    What do you do to be healthy?

    To be healthy? In the morning I do my morning exercises, have breakfast, clean my teeth/ I eat healthy food: more fruit and vegetables, brown bread, nuts, juice. I don’t eat fast food, and sweets. I go to bed in time. I sleep enough. I get up early. I walk every day. I don’t smoke. I don’t watch TV for much. My hobby is gardening.

    What do you do to be healthy?

    What do you do to be healthy?

    To be healthy? In the morning I do my morning exercises, have breakfast, clean my teeth/ I eat healthy food: more fruit and vegetables, brown bread, nuts, juice. I don’t eat fast food, and sweets. I go to bed in time. I sleep enough. I get up early. I walk every day. I don’t smoke. I don’t watch TV for much. My hobby is gardening.

    What do you do to be healthy?

    What do you do to be healthy?

    To be healthy? In the morning I do my morning exercises, have breakfast, clean my teeth/ I eat healthy food: more fruit and vegetables, brown bread, nuts, juice. I don’t eat fast food, and sweets. I go to bed in time. I sleep enough. I get up early. I walk every day. I don’t smoke. I don’t watch TV for much. My hobby is gardening.

    What do you do to be healthy?

    What do you do to be healthy?

    To be healthy? In the morning I do my morning exercises, have breakfast, clean my teeth/ I eat healthy food: more fruit and vegetables, brown bread, nuts, juice. I don’t eat fast food, and sweets. I go to bed in time. I sleep enough. I get up early. I walk every day. I don’t smoke. I don’t watch TV for much. My hobby is gardening.

    What do you do to be healthy?

    What do you do to be healthy?

    To be healthy? In the morning I do my morning exercises, have breakfast, clean my teeth/ I eat healthy food: more fruit and vegetables, brown bread, nuts, juice. I don’t eat fast food, and sweets. I go to bed in time. I sleep enough. I get up early. I walk every day. I don’t smoke. I don’t watch TV for much. My hobby is gardening.

    What do you do to be healthy?

    What do you do to be healthy?

    To be healthy? In the morning I do my morning exercises, have breakfast, clean my teeth/ I eat healthy food: more fruit and vegetables, brown bread, nuts, juice. I don’t eat fast food, and sweets. I go to bed in time. I sleep enough. I get up early. I walk every day. I don’t smoke. I don’t watch TV for much. My hobby is gardening.

    What do you do to be healthy?

    What do you do to be healthy?

    To be healthy? In the morning I do my morning exercises, have breakfast, clean my teeth/ I eat healthy food: more fruit and vegetables, brown bread, nuts, juice. I don’t eat fast food, and sweets. I go to bed in time. I sleep enough. I get up early. I walk every day. I don’t smoke. I don’t watch TV for much. My hobby is gardening.

    Источник

    Про здоровье и витамины © 2022
    Внимание! Информация, опубликованная на сайте, носит исключительно ознакомительный характер и не является рекомендацией к применению.

    Adblock
    detector