Меню

Конспект уроков по английскому языку зож

урок по теме «Здоровый образ жизни»
план-конспект урока по английскому языку по теме

HEALTHY LIVING STYLE

Цель урока: Применение изученной лексики по темам: «Еда», «Здоровье», « Спорт» в новой учебной ситуации.

Задачи: 1. Введение конструкции “is considered to be”?, повторение степеней сравнения прилагательных.

2. Формирование речевой и компенсаторной компетенций.

3. Воспитание стремления к здоровому образу жизни.

Оборудование: магнитофон, видеопроектор.

Наглядность: иллюстрации, изображающие различные виды спорта и продукты питания.

Скачать:

Вложение Размер
urok_po_teme_zdorovyy_obraz_zhizni.doc 60.5 КБ

Предварительный просмотр:

ГОУ «Новоселенгинская школа-интернат

среднего (полного) общего образования»

УРОК АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

«HEALTHY LIVING STYLE»

Подготовила: Очирова З.Э.

учитель английского языка 1К

HEALTHY LIVING STYLE

Цель урока : Применение изученной лексики по темам: «Еда», «Здоровье», « Спорт» в новой учебной ситуации.

Задачи: 1. Введение конструкции “is considered to be”?, повторение степеней сравнения прилагательных.

2. Формирование речевой и компенсаторной компетенций.

3. Воспитание стремления к здоровому образу жизни.

Оборудование: магнитофон, видеопроектор.

Наглядность: иллюстрации, изображающие различные виды спорта и продукты питания.

I. The beginning of the lesson .

Teacher : Today we are going to discuss the most important problem of our life — our health. Why is this problem the most important nowadays? What’s your opinion?

— There are a lot of different diseases;

— Unfortunately, about 80% of pupils living school have health problems.

II. Choosing of the motto .

People of different nations have proverbs about health which underline the importance of health. Let’s remember some of them:

  1. Early to bed early to rise

Makes a man healthy, wealthy and wise.

  1. An apple a day keeps a doctor away.
  2. You are what you eat.
  3. Eat to live, not live to eat.

Teacher: What proverb can we choose as a motto of our lesson?

Учащиеся выбирают девиз урока.

Teacher: Our health depends on different things. What are they?

I. Speech drills.

— They are: our habits, the food we eat, physical activity.

Teacher : Let’s begin with our habits. First name bad habits.

— eating lots of sweets

— eating between meals

— sleeping too much or too little

Teacher: How do bad habits influence our health?

Pupils: — they could lead to diseases

— lead to obesity

— such habits as taking drugs, drinking alcohol or smoking are really deadly and could be cause of death

— eating between meals, snaking, skipping breakfast, sleeping too little or too much are indicative of chaotic lifestyle

Teacher: On the contrary good habits promote our health. What are they?

Pupils: Eating healthy food, regular meals, sleeping 7-8 hours, doing morning exercising, playing sport.

Teacher: So, to stay healthy for a long time we should have good habits and to avoid bad ones.

Do you have any bad habits? Do you try to give them up? What good habits do you have?

Учащиеся отвечают на вопросы учителя.

3. Eating habits.

Teacher: Now let’s discuss another thing which influences our fit – the food we eat. “We are what we eat” the proverb says. Pupils, what food do you prefer to eat?

Учащиеся отвечают на вопросы.

Teacher: Pupils, are you sure that food you usually eat is good for your health? Listen to Dr. Amy Murphy’s lecture about healthy eating and answer what food is good for our health.

1. Учащиеся читают и переводят незнакомые слова, которые встречаются в тексте. Слова выписаны на доску.

Учащиеся слушают текст первый раз. Затем они получают текст лекции с пропущенными словами, которые они вписывают во время второго прослушивания.(Пропущенные слова даны курсивом). Проверка понимания – учащиеся зачитывают вставленные слова.

Текст для аудирования:

In order to stay healthy it is important to have a balanced diet – in other words, food that contains something from each of the three main groups of food. These groups are protein, fat , and carbohydrates .

You find protein in lots of food, for example meat , fish , nuts , cheese and milk . It helps your body to grow and to be healthy and it gives you energy. Fat gives you energy but don’t eat a lot – it’s bad for you. There are a lot of fatty foods that come from animals, for example milk , cheese , butter and meat .

Carbohydrates give you more than 70% of your energy . Bread , pasta , cereals , fruits, and vegetables such as potatoes and cabbage all contain lots of carbohydrates.

Fruits, vegetables, beans and nuts , brown bread all have fibre. It doesn’t give you energy but it fills your stomach when you are hungry.

There are many different vitamins and minerals. They help our body be healthy . You can get all your vitamins and minerals from fresh fruit and vegetables.

2. Используя текст, учащиеся заполняют таблицу:

Источник

Конспект урока английского языка по теме: «Здоровый образ жизни»

МУНИЦИПАЛЬНОЕ КАЗЕННОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ

«МИШКИНСКАЯ СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА»

Конспект урока по иностранному языку

по теме: Здоровый образ жизни

проведенного в 8 классе

МКОУ «Мишкинская средняя общеобразовательная школа»

Учитель английского языка

Р.п. Мишкино, 2017

Тема: Keeping feet

Цель урока Активизация речевых навыков в диалогической и монологической речи:

а) развитие и совершенствование речевых навыков и умений;

б) тренировка учащихся в чтении текста;

в) активизация лексики по теме Keeping Fit.

2. Образовательная: Использование языка для повышения общей культуры.

3. Воспитательная: Воспитание умения общаться с одноклассниками.

Оборудование: аудио оборудование, мультимедийная аппаратура, дидактический материал

1. Организационный этап. (слайд №1)

Good morning, pupils! I’m very glad to see you.

Who is on duty today? What date is it today? What day of the week is it today? What season is it now? Who is absent today? Thank you. Sit down, please.

The topic of our lesson is «Keeping fit» Today we’ll discuss how can be fit, healthy and strong. (3 мин)

What emotions do you feel: sad, happy or nervous? Now, go to the blackboard and attach the smiley. (1 мин.)(слайд № 2)

May be we sing a song. Its name is “It’s gonna be Ok” by Mitay Fomin

Поем песню. (слайд № 3)

Very good. (4 мин)

4. Речевая разминка.

It’s gonna be Ok, if we will be healthy.

But some people are healthy, some people are unhealthy. The English people say: “Health is the best wealth”. Translate please. (слайд № 4)

They are right! We can’t buy health, but we can do a lot to keep it. Look at the blackboard and say: “What should or shouldn’t people do to be healthy?” Use structure We should/shouldn’t…(слайды № 5-8)

Now you know what to do to be healthy and fit. So, you can give advice. Now let’s read the situation and help the person.

B. George Smith smokes 40 cigarettes a day. He gets up late every morning, and drives to a café in the next street. He has a big breakfast and takes three spoons of sugar in his tea. Then he drives to the pub, and has 3 or 4 pints of beer before a big lunch. He never has any fruit after his lunch, because he prefers to have cake or sweets. The only exercise he gets is when he walks upstairs for his afternoon sleep. Later, he has a few more pints of beer and a big dinner, and then he watches television till midnight. At 2.00 he goes to bed, has a few last cigarettes, and goes to sleep with all his windows closed. (4 мин)

5.2. Аудирование. (слайд № 10) Many people go in for sport because they keep fit. There are many kinds of sport in the world. What do you know kinds of sport? Very good. Listen to me and say what sports these people are talking of.

It was born in England. But now it has become a national sport of many countries. About 20 million people fill the stadiums every year to support their favourite players.

It’s usually associated with Australia or California, with sunny climates and ocean, joy and rest. But to do this sport you have to be strong, brave and patient.

There are moments when it’s impossible to see what’s happening on ice. Because quick changes are taking place. Players should be able to change direction while moving at very high speeds. (3 мин)

Let’s have a rest (слайд № 11)

Stand up, please. Dance and sing a song “Hockey pockey”.(3 мин)

5.3. Работа в парах (слайд № 12)

Work in pairs. You have interview with your classmate and find out everything about his or her favorite sport games, fill in the table and make a report. (a table)

Ребята опрашивают одноклассников, заполняют таблицу и делают доклад о самом популярном виде спорта своих одноклассников.

Источник

Конспект урока по английскому языку «Здоровый образ жизни»10 класс

специалист в области арт-терапии

ПЛАН УРОКА В 10 КЛАССЕ

ПО ТЕМЕ «ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ».

Цели урока : развивать коммуникативные навыки учащихся; развить устноречевые умения учащихся, умения аудирования, совершенствовать лексические навыки в употреблении слов по теме «Здоровый образ жизни», совершенствовать произносительные и грамматические навыки в употреблении герундия.

воспитательная : формировать активность, воспитывать интерес к слушанию и говорению на иностранном языке, воспитание у школьников стремления к ЗОЖ, показать учащимся важность здорового образа жизни.

развивающая : развить память, воображение, мышление, умение делать выводы, давать оценку происходящему.

Тип урока : урок совершенствования знаний и умений, построен на основе коммуникативно-ориентированного обучения.

Методы : интерактивный, словесный, наглядный, практический.

Средства обучения: видеосюжет, презентация урока

Педагогические приёмы: беседа по вопросам, монолог, диалогическая речь, элементы научно-исследовательской работы.

1. Начало урока. Приветствие.

2 Вступительное слово учителя.

Ознакомление с задачами урока, введение в сюжет урока.

Введение в языковую среду и тему урока

3 Развитие навыков аудирования.

Просмотр фильма, выполнение заданий для контроля понимания информации

4 Проверка домашнего задания (проекты здорового образа жизни)

5. Практика говорения. Работа в группах с последующим обменом информации.

Контроль понимания с помощью вопросов, выскажи свое мнение. Обобщение знаний по теме с помощью пословиц.

6. Систематизация знаний по грамматике.

Выполнение различных упражнений. тест

7. Подведение итогов. Домашнее задание.

Plan of the lesson

Teacher: Good morning, children! Hello! We often say these words when we meet each other. They sound differently in different languages. In Russian we say “Здравствуйте!” In Kazakh we say “ Селеметс i ндер !” In English we say “Good morning!” In German we say “Guten Tag!” By greeting we wish each other health. So I say to everybody – to pupils, teachers, to all the quests of our lesson – Good morning! I am glad to see you .

2. Aims of the lesson, warm-up.

Teacher: I am glad that you are all well, that you are fine today. Can you tell me what is the most

important thing in the world?

Of course, it is life, it is health. The theme of our lesson today is “Healthy way of Life”. The famous American writer said “The first wealth is health” .Today we are going to speak about what we must do to be healthy. I also want to see how you understand the words “Wellness lifestyle”. I’d like to mention that the president of К azakhstan considers the propaganda of the healthy way of life very actual and important.

Teacher: What is wellness in your understanding?

Wellness is a particular way to live and to be happy

is freedom from disease

is a perfect physical development of a person

is a healthy lifestyle

is a quality of our private life

is a common concern for human worth

is building relationships with other people

is keeping life in balance

is financial independence.

Teacher: What spheres of human life does wellness deal with?

Pupils: It deals with different spheres of man’s life. It comprises physical, emotional, intellectual, spiritual, social dimensions.

3. Listing practice

Look at the screen you see the film about healthy life in Great Britain, while you watch you must do some tasks.

1. Put the words below into the correct column in the table. Be careful! One word can go in two columns.

hospital, cancer, ointment, tablets, influenza, malaria, dentist, surgery, bronchitis, general practitioner, specialist, operating theatre, nose drops, chemotherapy, clinic, nurse, appendicitis, pharmacy, chemists’, physiotherapy

2. Choose the correct answer to the questions below

In Britain where do you go to if you are ill?

Источник

Конспект урока по английскому языку по теме «ЗОЖ»

специалист в области арт-терапии

МБОУ «Чушевицкая средняя школа»

Учитель: Черёмухина О.А.

Урок английского языка в 5 классе по теме “Здоровый образ жизни»

Цели:

развивать коммуникативные навыки учащихся;

учить детей делать краткие сообщения, презентации творческих проектов;

обрабатывать полученные данные;

воспитывать здоровые привычки;

показать учащимся важность здорового образа жизни.

активизировать изученную лексику по теме “Здоровье”;

совершенствовать навыки чтения и говорения по теме «Здоровый образ жизни».

развивать умение в использовании модального глагола – must -;

развивать у учащихся умение творчески использовать усвоенный материал в новых ситуациях общения.

Образовательный аспект: расширение знаний учащихся о здоровом образе жизни и способах сохранения здоровья.

Сопутствующие задачи: cкрытый контроль развития речевых умений;

Тип урока: комбинированный.

Форма проведения урока: урок — защита проектов.

Методы: словесный, наглядно – иллюстративный, тренировка, применение, контроль, метод проекта.

Оборудование и оснащение урока:

картинки по темам: «Еда», «Режим дня», «Спорт»

дидактический раздаточный материал: карточки с пословицами;

ИКТ: проектор, экран, компьютер, презентация учителя, доска.

Ватманы, клей, карандаши, фломастеры

Формы организации познавательной деятельности:

I . Организационный момент

Teacher: Good morning, boys and girls! How are you? Today we have a lot of guests here. Look, please. Say “Goodmorning” to our guests. Don’t be afraid. Be active! Let’s begin! Firstly we do morning exerscises for Mr Tongue.

1) Pupil asks questions: What is /are the day(s) today (of the week)

the month(s) now (of the year)

the season(s) now (of the year)

the weather today

2) Let’s listen to your dialogue (P1-P2 –диалог « Знакомство »)

II . Постановка проблемы (цель и задачи)

Teacher: Look here! I’ve got a letter from an English boy Ben. Look at the screen!

1 слайд – письмо Бена : Hello, boys and girls! I am Ben. I am 12. I want to be strong and sporty. But I’m not good at sport. I like to watch football, volleyball and boxing on TV. I am a fan of Muhammad Ali.

I do not keep regular hours. I often eat fast food: chips, cola, hamburgers. So I am a little fat, weak and lazy.

Please, help me to be strong, healthy and sporty.

Teacher: let’s read this letter. So what can we do? What are we going to speak about? How can we help the boy?

P1: We can write him a letter. P2: We can tell how to be healthy. P3: We can tell about regular hours. P4: We can tell about healthy food.

2 cлайд – The healthy ways

Teacher: The aim is to help the boy. What do we need for it?

P1: remember the words about healthy ways.

P2: make cards-rules how to be healthy.

III. Актуализация знаний

1) Teacher: We know a lot of proverbs about health. Look at the screen. What are they? (Учащиеся работают в группах – соединить начало и конец пословицы)

1) Health is better than wealth.

2)A sound mind in a sound body.

3) An apple a day keeps a doctor away

4)Early to bed and early to rise- makes a man healthy, wealthy and wise.

5) You are what you eat.

6) Eat to live, not live to eat.

Teacher: Let’s read and translate them.

2) T: you know different words and word combinations about healthy ways. Look at the screen.

5 слайд – закончить словосочетания

To keep … To wash …

To play … Useful …

To go to … It’s useful to …

Healthy … To eat …

To do … To go to bed …

To get up … To run …

3) T: What about food? ( 6 слайд – продукты ). Ребята называют продукты, составляя предложения: Carrot is useful fot our health. Sandwich is not useful for our health.

IV. REST. T: I will ask you questions. If you answer ‘yes’, stand up!

Do you get up early?

Do you clean your teeth every day?

Do you keep regular hours?

Do you keep to a healthy diet?

Do you go in for sport?

Do you eat vegetables and fruit?

Do you do morning exercises?

Do you walk a lot?

Do you go to bed early

Do you keep fit?

T: Do all pupils keep a healthy way? – No! Do you need to know the rules of healthy ways? – Yes! Do you want to help Ben? – Yes!

T: Did we do the 1 st task (remember the words) – Yes!

V . Работа над проектом в группах. T: So you will work in 3 groups:

(Дети работают в группах – выполняют проект)

T: You did your cards-rules. Can you say “We did the 2 nd task”? – Yes!

VII . Оценка в группе (оценочные листы)

Активность в группе

Не нарушал дисциплину

18-15 – «5» 14-10 – «4» 9 — 6 – «3»

VIII. Home task – to write a letter to the English boy Ben how to be healthy, strong and active. ( 8 слайд )

T: say me, was it useful to work at the lesson? Could we help the English boy? We can send him a letter with your cards. Is it useful for you?

Сегодня на уроке … Today at the lesson …

Было интересно … It was interesting (to) …

Я знаю (могу) … I know ( can ) …

Мне было трудно … It was difficult to me …

Мне нужно … I must … ( 9 слайд )

T: The lesson is over. Thank you for your work! ( 10 слайд )

Номер материала: ДБ-253016

Не нашли то что искали?

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Подарочные сертификаты

В России создадут «белый интернет» для школьников

Время чтения: 1 минута

Низкие способности к самостоятельному выполнению заданий приводят к трудностям в обучении

Время чтения: 3 минуты

Правительство РФ проработает вопрос обеспечения детей молоком в школах

Время чтения: 1 минута

Минздрав разрешит исследования «Спутника V» на детях с 12 лет

Время чтения: 1 минута

Минпросвещения готовит программу модернизации педагогических вузов

Время чтения: 1 минута

Апелляция ЕГЭ 2021

Время чтения: 6 минут

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Источник

Читайте также:  Семь правил зож для детей

Про здоровье и витамины © 2022
Внимание! Информация, опубликованная на сайте, носит исключительно ознакомительный характер и не является рекомендацией к применению.

Adblock
detector